LV SALUS – riešenia pre bytové domy, ktoré výťah nemajú admin 24. októbra 2024
LV SALUS – riešenia pre bytové domy, ktoré výťah nemajú

LV SALUS – riešenia pre bytové domy, ktoré výťah nemajú

Väčšinou sa jedná o štyri až šesť podlažné domy, kde pôvodne neboli inštalované výťahy. Priestor zrkadla schodišťa v takýchto domoch sa priam ponúka k tomu, aby sa tam výťah zrealizoval a tak sa zvýšila úžitková hodnota domu.

Inštaláciou výťahov do týchto bytových domov sa venujeme už od roku 2016.

 Od tej doby sme urazili veľký kus cesty. Technológiu sme prispôsobili tak, aby sme minimalizovali stavebné úpravy v dome. Vypracovali sme niekoľko variant riešenia a tak môžeme ponúknuť výťah priamo Vám na mieru.

PRIECHODNÝ ALEBO NEPRIECHODNÝ?

Je potrebné sa rozhodnúť, či výťah bude nepriechodný, alebo zvolíte výťah priechodný s možnosťou vystupovať napr. zadným vchodom.

ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ PARAMETRE

Ponúkame riešenie do hlavy šachty iba 2500mm!

Základný rozmer kabíny je (šírka x hĺbka x výška) 800x1580x2050 mm. Tento rozmer odpovedá nosnosti 450 kg. Na základe presného zamerania a dispozície schodiska vieme natiahnuť hĺbku kabíny na maximálny možný stav, ak to dovoľuje stav budovy.
Je možné použiť aj automatické trojpanelové dvere šírky 700 mm. Toto riešenie vyžaduje presné zameranie šírky zrkadla schodiska a nedá sa aplikovať na všetky domy.

RIEŠENIE PRE VÝŤAHY SO STROJOVŇOU POD SCHODMI

Ak máte priestor pod schodmi, môže sa využiť ako strojovňa. V strojovni je umiestnený následne pohon výťahu, UPS, rebrík, rozvádzač, hlavný vypínač a hasiaci prístroj. Čelná stena sa urobí zo sadrokartónu a osadí dverami.

RIEŠENIE PRE VÝŤAHY BEZ MOŽNOSTI VYUŽITIA PRIESTORU POD SCHODMI

V prípadoch, kedy využívate priestor pod schodmi pre uskladnenie, alebo ako technickú miestnosť, máme pre Vás riešenie s ponechaním tohto priestoru. Stroj umiestnime do priehlbne výťahovej šachty, rozvádzač a hlavný vypínač do spoločnej skrine. Skriňa je umiestnená v blízkosti výťahovej šachty. Pôdorysné rozmery skrine sú 400x180mm, výška 2000mm.

TECHNICKÉ RIEŠENIE A ZNÍŽENIE HLUČNOSTI ZARIADENIA

Často krát dostávame otázky: „A nebude ten výťah hlučný?“

Je potrebné si uvedomiť, že budete mať výťah v priestore, kde výťah nikdy nebol. Môže sa Vám zdať, že večer tu bol taký kľud a teraz je počuť akýsi zvuk.

Zo skúsenosti dobre vieme, ktoré veci ovplyvňujú hlučnosť u výťahu a vieme ich eliminovať.

Možné príčiny a ich riešenie:

  • nesprávne nastavený frekvenčný menič alebo zle zvolená kombinácia motora a frekvenčného meniča, jedna z hlavných a najväčších príčin hluku a vibrácií u výťahu (naša firma neustále zvyšuje odbornosť svojich zamestnancov a s rokmi skúseností vieme, akú kombináciu zvoliť)
  • zlá kvalita vodítok (tu treba iba povedať, že kvalitný výber dodávateľa je veľmi dôležitý)
  • zle uložené kladky v hornej časti šachty (každý rotujúca časť vydáva vibrácie, a inak to nie je ani u kladiek, preto máme celý nosník uložený na gumových podložkách, aby sa vibrácie nešírili na oceľovú konštrukciu
  • zlé uchytenie kabíny k nosnému rámu – kabínu uchycujeme cez silentbloky a gumové podložky
  • vodiace čeľuste rámu a protiváhy – používame vodiace čeľuste ETN – PEC s tlmiacou vložkou Cell VU24-40

Výhody pri použití ETN-PEC

  • vložka sa nelepí na vodítko pri dlhom státí v stanici
  • hladký pohyb po vodítku pri akejkoľvek rýchlosti bez hluku a opotrebenia
  • extrémne tichý chod vďaka prerušeniu zvukového mosta
  • vysoká zvuková izolácia bunkovou vložkou
  • veľmi dobrá odolnosť voči opotrebeniu vďaka materiálu ETN®-HM-1000
  • použitie bez akéhokoľvek tuku alebo oleja
  • trecí koeficient pre mazané vodítka menej ako 0,07

NADŠTANDARDNÉ FUNKCIE VÝŤAHU

Režim spánku – funkcia, pri ktorej sa počas nepoužívania výťahu vypnú nepotrebné funkcie od zdroja elektrickej energie a celý výťah sa uvedie do režimu ,,spánku“. Opätovným stlačením tlačidla sa výťah aktivuje.
Z monitoringu výťahu sme stiahli graf, kde je zobrazený počet jázd výťahu v deväťposchodovom dome v reálnom čase. Z grafu je zrejmé, že výťah urobí v priemere 145 jázd za deň. Jedna jazda trvá cca 30 sekúnd, takže výťah ide iba 73 minút z celého dňa. Viac ako 22 hodín stojí. Za rok je to 8210 hodín. S našim systémom šetríte elektrickú energiu a Vašu peňaženku.

Núdzový dojazd výťahu – pri výpadku prúdu je výťah vybavený záložným zdrojom, ktorý umožní dojazd výťahu do najbližšej stanice a otvorení dverí. Vy tak pokojne môžete vystúpiť a nečakať na príjazd servisného technika.
Evidencia, správa a vzdialený monitoring výťahu – je systém, ktorý umožňuje na počítači alebo na mobilnom telefóne zobraziť dáta o Vašom výťahu. Zobrazí informácie, v akom stave sa nachádza výťah a v prípade poruchy je možné zistiť, čo sa stalo. Servisný pracovník tak vie dopredu o akú poruchu sa jedná a dokáže znížiť čas na opravu.

Simulácia nedovretých dverí-systém vyhodnotí chybu a odošle túto informáciu do aplikácie

NPK modul – zariadenie, ktoré stráží, aby nedošlo k nedovolenému pohybu zo stanice v čase, kedy má výťah stáť. Chráni Vašu bezpečnosť.

OCEĽOVÁ KONŠTRUKCIA VÝŤAHU

Výťah je inštalovaný v oceľovej konštrukcii, ktorá je opláštená doskami pre výťahové šachty alebo sklom. Systém montáže je uspôsobený tak, aby sme eliminovali dĺžku montáže.


Každá oceľová konštrukcia, ktorá je uvádzaná na trh, musí byť certifikovaná. Sleduje sa výrobná dokumentácia, statické posúdenie konštrukcie, nakupovaný materiál, postup výroby. Zvárači musia mať štátnu skúšku. Na stavbe sa kontrolujú zvary ultrazvukom. O všetkých úkonoch musí byť vyhotovený zápis – prehlásenie o vlastnostiach.


Oceľovú konštrukciu máme certifikovanú podľa:
STN EN 1090-1+A1 Zhotovovanie oceľových konštrukcií. Časť 1: Požiadavky na posudzovanie zhody konštrukčných dielcov
STN EN 1090-2+A1 Zhotovovanie oceľových konštrukcií. Časť 2: Technické požiadavky na oceľové konštrukcie a vydaný certifikát zhody.


Naša oceľová konštrukcia nezasahuje na schodisko a nezužuje únikový priestor schodiska v prípade požiaru.

DIZAJN KABÍNY, TABIEL A PRIVOLÁVAČOV

Výťahy nielen montujeme, ale venujeme sa aj vývoju a dizajnu. Neustále posúvame hranice a prinášame nové námety.  Najväčšou inšpiráciou ste pre nás vy, zákazníci.

Ponúkame kabíny v prevedení:

ŠTRUKTUROVANÝ KOMAXIT V ODTIENI RAL prášková vypaľovaná farba podľa vzorkovníka RAL

POLYREY vysokotlaký laminát

NEREZ so vzorom alebo hladký

BELLUS COLOR najmodernejšie technológie nanášania farebných obrázkov na plech a následné vypálenie v peci

  • séria WAVE
  • séria FLORES
  • séria WERUM PICTUREnové

Tablo v kabíne a privolávače na šachtových dverách v dizajne kabíny

NÁVRH
REALIZÁCIA

REALIZÁCIA

Zaistíme:
» Projekt pre stavebné konanie
» Vypísanie žiadosti a potrebných príloh ku ŠFRB
» Realizačný projekt výťahu
» Realizačný projekt stavebnej časti
» Realizačný projekt elektro časti
» Stavebné práce
» Montáž výťahu
» Skúšky výťahu, posúdenie zhody

FINANCOVANIE

» vlastné zdroje
» financovanie cez bankový úver
» financovanie zo Štátneho fondu rozvoja bývania
– vieme Vám pomôcť s vypísaním žiadosti a potrebných príloh


Je potrebné, aby ste sa rozhodli správne, o ktorý typ obnovy budete žiadať. Sú možné dva varianty :
– Vybudovanie bezbariérového prístupu do bytov v bytovom dome – úroková sadzba 1 % (rok 2024)
– Iná modernizácia bytového domu – úroková sadzba 3 % (rok 2024)

Aký je medzi nimi rozdiel?


Keď budete žiadať finančné prostriedky z typu obnovy Vybudovanie bezbariérového prístupu, musíte vyriešiť prístup k výťahu ako bezbariérový, tzn. od chodníka sa musíte vedieť dostať na invalidnom vozíku až pred dvere výťahu. Musíte dodržať predpísané rozmery pred dverami, pokiaľ máte jeden schodík pred vstupom do domu, použiť nájazdovú rampu, upraviť výšku zvončekov, smer otváranie dverí a ďalšie náležitosti, o ktorých hovorí § 56 až 64 Vyhlášky č. 532/2002 Z. z.
Na tieto zmeny sa musí vypracovať projektová dokumentácia.


V prípade čerpania finančných prostriedkov z typu obnovy Iná modernizácia bytového domu, nemusíte bytový dom upravovať. Samozrejme sadzba je vyššia ako v prvom prípade a je 3%.
V niektorých prípadoch sa ani nedá využiť prvý variant, pretože máte napr. schody pred vstupom do domu. Prekonať bezbariérovo výškový rozdiel napr. 1,4 m je finančne veľmi náročný. Je potrebné zvážiť finančne obidva varianty.